måndag, februari 05, 2007

Olycksfågeln!

Har nu läst ut Camilla Läckbergs Olycksfågeln och jag tyckte att den var bra. Den var kanske inte riktigt så bra som den tre tidigare i serien men verkligen värd att läsa. Jag gillar detta med att det är helt vanliga männsikor som är poliser att de inte behöver vara alkoliserade men absolut inget familjeliv.
Nu känner jag att jag vill ge mig på något mer lättsamt så det får bli Plum Lovin' av Janet Evanovich. Det är en bok om prisjägaren Stephine Plum, och det garanterar många skratt. Är dock lite skeptisk med tanke på att detta är en extra bok i mellan de vanliga böckerna i serien. De andra mellanböckerna har nämligen inte varit så jättebra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också Camilla Läckbergs 3 tidigare böcker bättre. Börjar bli irriterande att det alltid är någon händelse flera år bakåt i tiden som är den utlösande faktorn. Blev jättestörd på inledninegn av boken typ "ingressen". Som skall utspela sig på 60-talet och där man refererar till Diors parfym "Poison", den lanserades på 80-talet och det är lite väl stor faktagranskningsmiss tycker jag :)

Cecilia sa...

Jo jag håller med dig. Blev också lite förvirrad i tiden mycket pga Poison parfymen.