fredag, januari 26, 2007

Utmanad!

Blev "utmanad" av Jessica att lista min tre bra och tre dåliga vanor (har jag några sådana hahahah) angående viktminskning får jag nog lägga till.

Bra vanor
  1. Tränar regelbundet (lite dåligt denna vecka när det varit för kallt att jogga i skogen).
  2. Äter bra frukost (har inte allitd gjort detta...).
  3. Planerar in godis och onyttigheter långt i förväg för att inte trilla dit och falla för frestelser.
Dåliga vanor
  1. Tar för stora portioner av vana (blir äckligt mätt).
  2. Att äta något söt till kaffet (arbetar med detta, försöker äta frukt när det värsta suget kommer).
  3. Dåligt med grönsaker (jobbar hårt på detta).

2 kommentarer:

Jessica sa...

Bra vanor, eller bra dåliga vanor att bryta rättare sagt. Nu ska vi minsann se till att fixa till dem :-)
Och ja! Tåg är dyrt! Jag får väl njuta medan jag fortfarande är student... dessutom gillar jag att JUST-NU-biljetter även finns på kortare sträckor numera. Kan resa hem till mor och far för nästan halva priset! :-D

Ha en fin helg!
Kramar!

Cecilia sa...

Min dåliga vanor känns ju i alla fall som de går att arbeta på.
Tycker att det borde vara ännu billigare att åka tåg, flyg känns ju dyrare.