lördag, januari 06, 2007

Ny lägenhet...

Som det ser ut så blir det ny lägenhet i centrala Malmö i mars. Är så lycklig!!!! Var och tittade på den i torsdags, mycket fin. Så nu inreder jag den om och om igen i huvudet, behöver en del nya saker vill ha mycket nya saker...;) Hmmm får se vad som jag känner jag har råd med... Det är högt i taket i lägenheten så det är lite "problem" med gardiner. Som tur va så har jag min mor som är expert på att sy gardiner. Till vardagsrummet så ska ett par beigea gardiner, som jag redan har, bli lite omsydda så de blir långa nog. Köksgardinerna kommer också att vara de som jag hade i mitt gamla kök lite tillfixade, jag älskar ju mina marimekkogardiner. Till sovrummet däremot blir det nya gardiner; hittade ett snyggt tyg på Åhlensrean igår, ska dit idag och se om det finns sex meter. Hoppas det! Så dags att knalla till Åhlens, passar på att göra det till en långpromenadrunda så är jag lite nyttig samtidigt.

Update: Har nu varit på Åhlens och reashoppat till den nya lägenheten. Det blev rött sammetstyg till gardinerna i sovrummet (på 40% rea), låter kanske lite porrigt men med tanke på att fönsterna är så höga kommer det att bli bra. Hittade även en underbart söt filt/pläd (med 101kr rabatt) i grönt som passar perfekt till möblerna och mattan som ska vara i det grön/beigea vardagsrummet. Känns skönt att det inte blev så dyrt, då finns det ju mer pengar över till annat; kanske ett rött marimekko påslakan...

Inga kommentarer: