söndag, oktober 15, 2006

Luftombytte!

Kände att jag behövde lite omväxling. Höll på att bli knäpp innanför de fyra vägarna i min lägenhet. "Lyxliv som arbetslös", var det inte så de sa i valrörelse... Jag har aldrig i hela mitt liv varit så uttråkad och deppig som jag är nu. Det enda jag vill ha är ett jobb!!!
För att undvika galenskap så har jag begett mig hem till föräldrarna i min vackra barndomsstad, Ystad. Det går ju lika bra att söka jobb härifrån, om inte bättre, och kände mig genast bättre bara av att andas annorlunda luft... Jag ska försöka få plats på ett seminarie om att söka jobb i Danmark, skulle kunna tänka mig att jobba i Köpenhamn, jag gillar ju danskar (hmmm Mads Mikkelsen m.fl.). Helst skulle jag väl vilja ha ett jobb i Malmö, så jag ska väl ta en nämre titt på den situationen också när jag nu befinner mig i Skåne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ombyte förnöjer..

Känner igen känslan av att till slut "bara vilja ha ett jobb". Så himla märkligt att det inte finns jobb för personer med bra utbildning. Danmark låter spännande tycker jag, you go girl!

Cecilia sa...

Ja jag vill bara ha jobb nu. Väldigt skönt att slippa lägenheten lite. Dessvärre så fick jag inte plats på seminariet jag ville gå på... Men jag söker vidare.