onsdag, augusti 16, 2006

Sysselsätta mig!

Inser att jag måste komma på något sätt att sysselsätta mig med för att inte falla in i dvala med låååånga sovmorrnar och alldeles för mycket TV tittande. Visst söka jobb tar ju tid, men det blir mycket tid över.

Jag är fortfarande hos mina föräldrar (det bästa stället på sommaren), men jag börjar längta hem till min lägenhet. På lördag är det möhippa i Malmö och nästa lördag bröllop i Uppsala, så jag åker hem till Uppsala nästa torsdag.

Då ska jag sysselsätt mig med följande:

1) Äta bättre och oftare; tre mål om dagen och mellanmål där i mellan. Hitta roliga och nyttiga recept att förra in i en anteckningsbok.

2) Städa ur alla gardrober och skåp, och storstäda lägenheten. Det är ju en bra början om jag ska flytta inom den närmsta framtiden.

3) Röra mig minst en gång om dagen (om kroppen inte går sönder); Jogga, simma eller ut och gå

Jag kanske skulle börja prenumerara på iForm? Man får pulsmätare och steg räknare med. Någon som har den? Är den bra? Är pulsmätare något att ha, eller kommer den bara vara en ytterligare pryl som kommer att ligga oanvänd i en låda?

Jag ska nog klara av en tiden till jag får jobb...

3 kommentarer:

Anonym sa...

har inte iForm men är fullkomligt besatt av en ny dokusåpa som heter Work Out här på kanalen Bravo. Drömmer om att det är jag själv som svettas så där på ett gym fast jag i själv verket sitter totalt uttröttad på soffan med en sked Nutella, haha.

Cecilia sa...

Hoppas att vi får den snart, det brukar ju ta 6 månader innan de kommer till Sverige. Förresten brukar inte du träna på ert lyxgym? Eller har det blivit mindre nu efter flytten?

Anonym sa...

Har du kvar din gamla mail, eller har du en annan nu? Har skickat några intressanta saker.. ;)