onsdag, augusti 16, 2006

Arbetslös....

Ja nu börjar jag inse att jag är arbetslös... Det låter hemskt, inget att göra. Efter att ha disputerat så var ju mina dagar på univetsitetet slut (den 30 juni var sista dagen). Juli månad var ungefär som en semestermånad, det fanns ju ändå inga jobb att söka då. Men nu börjar jag bli uttråkad... Jag har ju satt igång hela jobbsökande maskinen men men det tar ju tid (och jag vet inte riktigt va för jobb jag vill ha). Vill ha ett bra jobb och vill ha det nu! A-kassan ger ju inte så mycket pengar heller, så jag kan ju inte shoppa något heller ännu tråkigare...

Må jag få ett jobb snart!!!!....

3 kommentarer:

Anonym sa...

vet hur det känns, det är när man inser att alla andra har något att göra som man kan få lätt panik. men du har rätt, det tar ofta lite tid, så håll ut! förr eller senare finner du något. hot tip: ut och andas frisk luft emellanåt, det rensar både kropp och själ. peace.

Anonym sa...

Det är bedrövligt att bo i ett land där även de som disputerat vid ett universitet går arbetslösa! Snacka om resursslöseri.

Lycka till med jobbsökandet!

Cecilia sa...

mama kat: Tack för tipset; jag ska försöka komma ut så jag inte bara hamnar framför TV:n när jag inte söker jobb.

Lilith: Ja det är lite svårt att få jobb som disputerad. Folk är rädda att man vill ha för mycket i lön, att man inte ska stanna kvar mer än en kort tid eller att man ska kunna mer än dem (Jantelagen). Men jag får hoppas på det bästa, tack för lyckönskningen.