torsdag, juni 29, 2006

Helg äventyr!

Ja nu i helgen så bär det av till Helsingfors, det ska bli så kul. Jag har ju aldrig varit i Finland förr, och inte då heller åkt Finlandsfärja (vilket skrämmer mig lite...). Det ska bli en shoppinghelg med Marimekko, tax-free plus något shoppingcentrum. Känner att jag nu i förväg måste ha en lite plan så att jag inte shoppar ihjäl mig, det finns ju faktiskt en morgondag. Så ungefär så här:

Tax free: Issey Miyake parfym (antingen den vanliga eller den rosa sommarparfymen som luktade vualdigt gott), en Clinique fukighetskräm (den som är step 3) och så tror jag nog att jag ska inhandla en liter starksprit.

Marimekko outlet: Känns svårt att begränsa mig här det beror ju lite på priserna, vill ha; en väska (minst en), handukar, påslakan, om de har en Alvar Alto vas och så måste jag ju lämna öppet för sådana saker som jag inte tänkt på typ något tyg...

Shoppingcentrum: Hmmm det ovan ser ut att bli alldeles för dyrt så jag får se, får leva väldigt billigt resten av månaden (detta är farligt har sagt så för utan större framgång).

Hjälp mig shoppinggudinnan; ge mig styrka och billiga priser!!!

Inga kommentarer: