måndag, januari 10, 2011

Två utmaningar...

Trots det känns bra just nu så kommer två events som kommer bli en utmaning för mig.
Först så är det min kusins 40-års kalas på lördag; men det ska jag nog kunna klara av i och med att hon är väl medveten om min viktkamp. Så det är bara för mig att vara stark och stå emot onyttigheterna.
Den stora utmaningen blir jobbresan till Munchen nästa vecka. På sådana resor är det ju fika på morgonen och eftermiddagen, samt att luncherna och middagarna inte brukar vara de nyttigaste. Om jag bara kunde hoppa över kakor, godis och snasket så skulle jag vara nöjd; men det kommer kräva en hel del...

2 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan! Vilken trevlig blogg, hittade hit bland bubblarna på bloglovin. Ser att du är mitt inne i en viktkamp precis som jag :) Var med i viktklubb förra året och lyckades bra men hamnade i en svacka och gick upp allt igen. Förra veckan provade jag soppdieten och gick ner en del men jag är för mattokig för att fortsätta med den =) Ska försöka hålla mig till viktklubbstänket men utan att räkna kcal och väga mat osv. Godis är en stor last, har alltid unnat mig det på helgerna förr men ska precis som du försöka hålla mig borta från det denna vecka. Kika gärna in bland mina gamla recept som är kcalberäknade. Lycka till med utmaningarna och din viktminskning! Kramar Sara.

Cecilia sa...

Sara: Välkommen hit och tack så mycket. Svackor är jobbig, jag hade en i höstas och gick upp en hel del...
Kram kram