tisdag, januari 04, 2011

Inte så rivig rivstart...

Rivstarten går sådär för mig. Jag är invägd och 13 kg har hoppat på mig, och de flesta de senaste tre månaderna... Jag försöker verkligen, men jag är så hungrig och sugen hela tiden :(. Så det är ett hårt arbete nu att komma över detta hemska sockersuget. Så jag förväntar mig inget fantastiskt resultat i början, men jag ska kämpa på. Sedan så strular det med mitt gymkort, så det kommer dröja ett litet tag, vilket också är lite jobbigt.
Men nu är det att kämpa på!
Steg 1) inga kakor och inget godis. Sedan får jag ta tag i exakt vilken kost jag ska äta; men ett steg i taget.

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Det är ett jäkla bra första steg. Kram och pepp

Cecilia sa...

Cornelia: Tack behöver all pepp jag kan få nu :)

Prralin sa...

Jag skulle precis skriva som Cornelia, det är ett bra första steg - det är inte alltid det funkar att köra allt eller inget. Jag kör också själv en "mellanvariant". Jag försöker undvika socker men får egentligen äta vad jag vill; bara jag är medveten om det. Tänk efter före. Bara det brukar ge resultat ganska snabbt! Och så får man sig en tankeställare på köpet. ;)

Prralin sa...

Kul förresten att du är på Vårruset! Jag träffas gärna och tränar inför det innan också. :)