lördag, december 19, 2009

Jullovet har börjat :)

Kan knappt tro det, men nu ska jag vara ledig i två veckor. Det ska bli så skönt, denna sista veckan på jobbet har varit väldigt hektisk (därav inget bloggande eller tränande...); men det känns som jag hann göra det jag behövde så jag kan lugnt ta jullov nu.
Jag har egentligen inga planer, men känner att det är så mycket jag vill göra.
Sysslor:
  • Baka julkakor (min mormor skulle nog uppskatta denna julklappen)
  • Rensa (hemma)kontoret (det är inte rörigt där, men jag känner inte att jag har koll på allt)
  • Rensa garderoben (Många kläder är ju förstora, så jag måste göra plats för nytt)
  • Städa vinden (finns massa förstora kläder och möbler jag aldrig kommer använda)
  • Frosta av frys och kyl (man får ju passa på när det är kallt ute)
  • Leta efter ny matta och handdukar till badrummet (har visat sig att det inte är så lätt att hitta det jag vill ha...)
Mysigheter:
  • Läsa många böcker
  • Gå på bio
  • Shoppa på mellandagsrea
  • Laga roliga middagar som jag inte provat förr (såklart bjuda in gäster då också)
  • Gå långa promenader med roligt sällskap
Oj, hur ska jag hinna med allt detta på två veckor... Jo jag vet, ett I-landsprobelm ;)

Update: Vill förtydliga att jag gillar att rensa och sortera, så inga av dessa sysslor är något jag tycker är tråkigt. Jag ska ha en härlig ledighet och bara göra saker jag själv vill :)

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Du kommer få en hektisk men väldigt mysig jul verkar det som. Ha en härlig ledighet. Kram och pepp

Cecilia sa...

Cornelia: Jo fast det kommer vara roliga saker :)
Kram och pep på dig också!