tisdag, november 03, 2009

Målvikt?...

Okej nu har jag kommit så långt att jag faktiskt kan fundera på vad som ska bli min målvikt. Om man går enligt BMI för normalvikt vid min längd slår det ju på nästan 20kg. Ska jag ta den högsta tillåtna vikten vid BMI 24,9, eller någonstans i mitten? Ska jag säga att den 24,9 är min målvikt och sedan får jag se hur det går? Eller avgör man målvikten på något annat sätt? Vad tycker ni?
Och nej det är ingen jättebråska, jag har (enligt dagens mellanvägning) 9kg kvar till BMI 24,9.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

För egen del har jag lagt mig i mitten på skalan... Jag ska väga mellan 58 och 72, jag har 65 som målvikt (egentligen 63 men det är bara för att ha lite att gå upp igen :-)

Cecilia sa...

Cornelia: Ja det kanske är bäst att välja något mitt i mellan. Känns bara så konstigt i och med att jag alltid har varit överviktig. Så vid 24,9 väger jag ju mindre än jag någonsin har gjort i vuxen ålder.

Nenny sa...

Jag hade nog varit glad om jag kommit under BMI för normalvikt. Och sen se därefter hur det känns. Jag tror inte riktigt att det är en viss siffra man ska sträva efter (även om vi alla har våra drömmål...) utan en känsla.