söndag, september 06, 2009

Mitt i ramadan

I år är jag inspirerad av ramadan på samma sätt som som för två år sedan. Det är en rolig grej, och ger lite sammanhållning på jobbet. Detta innebär att fram t.o.m den 19 september, jag började ju den 19 augusti precis som den riktiga ramadan, ska jag leva enligt nedan:
  • Inget godis, snacks eller kakor får förtäras
  • Tänka på att välja det nyttiga alternativet, när det gäller mat (och i andra fall också)
  • Ska vara flitig med motionen (både vardags och vanlig motion)
  • Försöka vara trevlig och vänlig (brukar jag inte vara det?...)
Känns dock inte som en enorm förändring för mig just nu. Möjligtvis detta att jag ska vara snäll och trevlig, jag är nog rätt stingsli på jobbet nu. Samt att det kommer inte bli så mycket motion under Geneve/Grenoble resan nu. Men om jag har dessa milstolpar och gör så gott jag kan så kommer det att bli super. Sedan efter ramadan ska jag planera in ett tillfälle där jag får unna mig något jag verkligen saknat i matväg, vet inte vad än med det löser sig helt klart :)

Inga kommentarer: