lördag, augusti 15, 2009

Tävlar mot mig själv

Det har blivit mycket tävling för mig på sistone, både på tv och med vänner. Och jag tävlar ju även mot mig själv, eller rättar sagt mot bättre tider.
Jag simmar ju en del nu, och det blir alltid 1000m. I veckan har det tagit 32 minuter vid bägge tillfällena, mitt mål är att komma under 30 minuter.
När det gäller promenader så finns det två typer; de som jag och K tar efter lunchen som tar mellan 30 och 45 minuter (beroende på hur mycket tid vi har). Dessa går ju inte så jättefort, dels för att vi snackar hela tiden men också så vi inte ska bli svettiga (är ju inte så kul att sitta och jobba svettig). Sedan finns det ju mina egna promenader/power walks som jag gör efter jobbet eller på helgen. Det blev en igår kväll och en idag, båda på 5km. Den igår tog 52 minuter och den idag tog 51 minuter. Här vill jag ju såklart komma under 50 minuter, så det blir 10 minuter per km.
Jag tycker verkligen om att ha mål och tävla :)

Inga kommentarer: