tisdag, juli 15, 2008

Infört...

Ja nu har jag lagt in det. Att jag under de senaste 10 veckorna gått upp 3,4 kg och ökat 4 cm i midjan. Det är inte kul men gjort är gjort och jag ska inte gråta över spilld mjölk, utan nu ska jag verkligen skärpa till mig. Jag ska definitivt väga mig oftare än var 10:de vecka! Efter Europa-resan ska jag köra en rivstart, men fram till dess ska jag försöka välja det nyttiga alternativet, för trots allt så är semester semester.

Så varför har det gått så snett efter jul?... Ja, först och främst så har det ju varit jobbet; det har varit mycket och stressigt vilket inneburit hämtmat och mindre träning. Sedan har det varit en viss hjärtesak som har gjort att jag tyckt synd om mig själv... Detta är inga ursäkter, men dessvärre fakta. Så hur ska jag undvika detta? Jo, jag måste jobba mindre, vill ju ha ett liv utan för jobbet också! Dock när det gäller hjärtesaker så känner jag att jag har noll kontroll...

Inga kommentarer: