onsdag, december 12, 2007

Så arg! :(

Insåg i fredags på julfesten att det jobbar en skitstövel på mitt jobb (okej jag har misstänkt det innan men har nu fått det bekräftat). Jag stod på dansgolvet och dansade och hade kul, då kom han bakifrån och drog upp min klänning över midjan på mig. Jag blev så chockad att jag blev helt förstenad. Jag kände mig förnedrad, förolämpad, smutsig och mycket annant. När jag hade åtekommit till mig själv tänkte jag att snubben i frågan kankse inte insåg hur hemskt detta hade kännts för mig så jag ville berätta detta för honom. Jag gick fram och sa att jag hade kännt mig illa till mods när han gjorde så och jag ville inte att han skulle göra det igen. Då svarar han att han har en jättesnygg fru. Jag sa att ja det har du, det enda jag vill är att han lovar att inte göra detta igen. Då säger han typ att han inte vill ha sex med mig. Jag behåller lugnet och säger nej det vill inte jag heller jag vill bara att du lovar att inte röra min klänning! Då säger han: "Jag gillade ju inte ens vad jag såg". Då kände jag att det var under min värdighet, så jag bara vände och gick.
Man skulle ju nu tro att han skulle be om ursäkt på måndagen på jobbet, men nej så var inte fallet. Det visade sig att han hade tafsat på en annan tjej också, och hon tog upp det när han och chefen var närvarande men han förnekar att han har gjort något överhuvudtaget. Han menar att vi har uppfattat det fel och att han aldrig har rört min klänning.
Vad ska man säga, han är ett SVIN!

Måste tilläga att annars så har jag enormt trevliga arbetskamrater.

13 kommentarer:

yllet sa...

oh fy fan. vilken idiot. såna där går alltid fria från allt på nåt sätt! och vaddå "jag har en jättesnygg fru" "jaha, ja det är ju helt obegripligt" skulle du sagt.. :)
Kram!

Em Löfgren sa...

fy fan vilken idiot!! du skulle ha örfilat honom på studs! fast du tog ju the-higher-road och det är ju bra! shit jag hade strypt honom!!!

Frida sa...

Fy tusan vilket svin!! Jag blir så förbannad´bara av att läsa om det!!! Grrrrrrrrrrrrr!

Anonym sa...

Polisanmäl. Sexuellt ofredande = olagligt.

Så är det. Din kropp är din.

Cecilia sa...

Yllet: Tack behöver höra att han är en idiot. Och varför han har en sådan snygg fru är en helt annan historia, i vanliga fall skulle hon inte titta på honom.

Emliscious: Känner mig faktiskt ganska stolt att jag inte skönk till hans nivå!

Frida: Tack, känner att jag behöver höra att det han gjorde var jättefel.

Sara: Jag har valt att inte göra det denna gång, men om han så mycket som tittar fel på en annan tjej så tvekar jag inte det minsta.

Malin sa...

Men fy fan vilket jävla as!!!!
Ååå, vad galen jag blir.
Hoppas den jäveln blir ditsatt nån gång.

Visst är det tjatgt när man helt är ur spår?!
Jag tänker inte ens ta tag i det förrän efter nyår nu.
Kram

Anonym sa...

Fy fan vilket jävla svin rent ut sagt!
Helt sjukt hur en vuxen karl kan bete sig så!
En spark i skrevet är vad han förtjärnar!
Ge mig adressen så åker jag med nöje dig och fullbordar det.
Hoppas att du slipper något sånt någon mer gång.

Stor kram på dig gumman!

Linda K sa...

men vilken jävla skitskalle! guu vad arg jag blir. så otroligt förnedrande. stor styrkekram till dig!

Anonym sa...

Man vill hellst inte tro att sådant beteende förekommer.. Jag tror hur som hellst att det var jätteviktigt att någon tog upp det med chefen. Eftersom han inte bett om ursäkt och eran kommunikation verkar vara sådär(när han inte alls tog hänsyn till och reflekterade över det du sa)är det nog viktigt att veta det som chef för det är ju ganska vanlgit att sådant ligger till grund för över huvudtaget dålig stämmning på arbetsplatser.. >Trist.

Lucas and Katarina sa...

Om det hade skett här hade han fått sparken på studs eller så hade du iaf kunnat stämma företaget för sexuellt ofredande, inget snack. Jättebra om chefen är informerad, men som Sara skriver - din kropp är din och jag skulle defintivt överväga en polisanmälan! Det är absolt ofredande. SKITSTÖVEL, hoppas hans fru tar sig ur äktenskapet, hon borde få veta vad han håller på med. SKAM.

Laila och Johan sa...

Vilket vidrigt kryp. Stor kram till dig!

Anonym sa...

Kyss mig vännen! :-D
I en tävling hos www.xarro.com ska man kyssa blogginnehavare och jag har valt att kyssa dig. Skulle bli tacksam om du ville gå in på http://www.xarro.com/?p=798 och skriva att "Jag har blivit kysst av Filifjonkan", så vet jag och hon att du kysst mig tillbaka.
Gå även med i hennes tävling när du ändå håller på :-)

Ha en toppenfin lördag!
Stor kram och KYSS!

Mie sa...

Ring mig nästa gång ni ska ha fest så hjälper jag dig att sparka på honom, på väl valda ställen! Morr, vilken ärkeidiot! Stackars hans fru!