onsdag, november 14, 2007

Dags igen...

Igår var det dags att ge blod igen, så jag traskade ner till blodtappen i Lund. Var lite så där sugen på att ge blod, för förra gången fick jag en praktikant/sommarjobbare som var tvunngen att sticka mig på fyra ställen innan han hittade rätt. Jag är inte rädd för sprutor eller att ge blod, men detta var inte kul... Fast jag gav ju blod i Malmö förra gången så detta var ju ett annat ställe... Så ni kan ju tänka er min förvåning/chock när jag får samma kille som förra gången. Jag kunde känna hur mina blodkärl drog ihop sig. Som tur var så gick det okej denna gången, han verkar ha lärt sig en hel del på fyra månader. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag rullande blodådror och är enormt svårstucken, så jag kan inte ge blod även om jag skulle vilja. Blir även yr när blodprov tas.

/Caroline

Cecilia sa...

Caroline: Låter kompliserat med rullande blodådror. Synd att du inte kan ge blod men känner sig faktiskt duktig efteråt och det är lite skönt!

Anonym sa...

Tack för påminnelsen! Jag ska också börja ge blod, det känsn som det är det minsta man kan göra! Ha en bra vecka!

Cecilia sa...

Msfatso: Glad att vara till din tjänst!