onsdag, augusti 29, 2007

Tagit i tu med en annan ovana...

Jag har bitit på mina naglar i hela mitt liv... Har försökt att sluta ett par gånger men inte lyckats. Mycket pga att de har varit så mjuka så de har gått av och då har jag ju "varit tvunngen" att bita till dem och då börjat igen. Och ja jag har ju inte så stark karraktär heller, jag menar jag lät mig själv lägga på 40 extra kilo... Men nu så!! Jag har slutat bita och använder Depends nagelprodukter. De har gjort att mina naglar nu är mycket hårdare och bryts inte av så enkelt. Är så nöjd med mig själv, och trivs så med mina nagler. Får se hur långa jag vill ha dem nu, gillar ju inte för långa. Så nu undrar jag om ni vet något bra nagellack som sitter bra? De jag äger går av när jag pysslar och håller på, behöver ett mycket bra nagellack!

Update: Får tillägga att min naglar inte är så vackra just nu med vita missfärgningar på dem och nyligen insmord nagelolja under dem. Men tänk hur snygga de kommer att bli...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Essie gillar jag - tycker att det lacket sitter jättebra om man är noga med under och överlack :) Finns på blush.se - där brukar jag beställa, finns typ tusen färger :)

Anonym sa...

jag tror jag ska härma dig1 försöka iaf! biti på naglarna jämt jämt! ganska äckligt faktiskt.. och fult!! men så van=( dum ovana det där! känenr inte ens att stopp-och-väx smakr illa längre! men jag tror jag ska kasta ut nagelbitandet med godisätandet! Är Depend bra? Var köper du dem?!

Cecilia sa...

Hedegehog-Sara: Essie, det måste jag ju prova. Ska ju beställa andra saker från Blush så då är det ju bara att passa på. Underlack och överlack också; ja jag har lärt mig att nagelvård måste få ta tid. Tack!

Emelie: Man kan säga vad man vill om nagelbitade, det har inte stoppat mig på 30 år och stopp-och-väx spottade jag bara ut. Nä för mig så hjälpte det bara med att bestämma mig (som med viktnedgången). Jag läste i en tidning att man skulle ägna mycket tid åt sina naglar när man ville sluta bita på dem för då tyckte man att det var slöseri av tid om man sedan skulle bita på dem. Så jag kör olja, nagelbandscreme mm varje kväll och det fungerar bra för mig. Jag köpte Depend-kitit på Åhlens för 150 kr, det är typ ett start kit och jag gillar det starkt. Lycka till!

Mie sa...

Önskar lycka till!
Nu har jag lagt till din blogg i min länklista. Hoppas du tycker det är ok?

Kram

Cecilia sa...

Mie: tack, tyckte att jag var gammal nog att sluta bita på naglarna. Visst det är ju bara kul att du lägger till mig. Insåg precis att du inte finns med på min, måste ha trillat bort när jag gjorde om bloggen. Jag har ju med dig på RSS-feed och det är ju där jag kollar när du uppdaterar. :)

Puma sa...

många pratar ganska bra om opi, och att de har bra lack. men själv har jag aldrig testat. jag är så snål så jag går oftast och tar ett 39 kronorslack från Mavala (inte speciellt hållbart).

Lucas and Katarina sa...

OPI! OPI! I särklass bäst tycker jag. Lätt att applicera och sitter bra. Fast det är klart... inget lack sitter ju sådär superlänge på fingernaglarna om man håller på och städar och diskar och sånt har jag märkt. Men som sagt, LUUUV OPI.

Cecilia sa...

Puma: Jag har också en del Mavala lack, de är okej att ha om man går på fest men behöver något att ha till vardags. Opi kanske, tack.

Ninni: Okej nu måste jag ju verkligen testa OPI. Och visst jag förstår ju att det inte går att hålla på hur som helst, men de billiga sorter jag testat går ju av utan man gör något alls. Men jag ska testa Opi, tack! :)