tisdag, juli 24, 2007

What the f..k

Trodde inte det var sant när jag läste det. Vinokurov var bloddopad under lördagens tempoetapp, som han vann. Jag som har varit så imponerad av hans comeback efter hans fall i början av touren då han var tvunngen att få sytt 32 stygn på sina knä, och ändå lyckades han vinna tempoetappen och gårdagens bergsetapp. Men detta tack vare bloddopping. :( Varför, det är ju jättelätt att upptäcka bloddopping så han måste vetat att de skulle komma på honom... Undra om han har någon bra förklaring? Är alla cyklister dopade?... Borde de legalisera doping då eller? Hmmm jag kommer dock fortsätta se Tour de France, borde jag det? Men jag älskar ju touren...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag höll på att svimma när jag läste om det. Vad f* vem som helst, men inte Vini!!

Det jag däremot funderar över är om det "bara" vara A-provet som var positivt. Måste de inte göra ett B-prov också?

Hur som helst är det helt ofattbart, och snart orkar jag inte ens "försvara" min (utdöende)passion för cykelsporten.

Blev så otroligt besviken när det här avslöjades.
Buhu ;(

Laila och Johan sa...

Cykel är fånigt.... ;) jobbar med gamla cyklister och gissa om vi har "intressanta" doping diskussioner. Tacka vet jag golf!!

Anonym sa...

Bara jag igen...

Läser nu att Vini inte begärt något B-prov...så var det med det
;((

*suck*

Cecilia sa...

Mocca: Ja Vino är ju din favorit, stackars dig. Men jag hörde att han har bett om ett B-prov. Tittar nu på dansk TV och där säger de att Vino har sagt att det är en komplott emot honom, att han inte alls var bloddoppad. Jag får också försvara min kärlek för touren enormt, visst är jag besviken men jag älskar ju den och måste titta! :)

Loppanlej: Cykling är inte fånigt! ;) Golf, hmm vill inte titta på det men jag får erkänna att jag funderar på att börja spela.