torsdag, juli 26, 2007

Mer tråkiga forskningsresultat!

Nya forskningsresultat visar att det är lika "farligt" att dricka lightläsk som vanlig läsk, när det gäller överviktrelaterande sjukdomar. Detta är ju jättehemskt för mig, för det absolut godaste jag vet är Coca Cola. Nu för tiden dricker jag Coca Cola Zero, för där är mindre socker än i vanlig Coca Cola. Alternativet att sluta dricka läsk existerar inte med tanke på att det är det godaste jag vet, men jag får försöka dra ner på det lite...

6 kommentarer:

Anonym sa...

själv är jag inte helt säker på att de där reslutaten är sanna... men annars får du väl ha colan som din detta-unnar-jag-mig-på-helgen-grej! men som sagt, jag är inte så säker på att det där stämmer!

Cecilia sa...

Emelie: Ja jag är också lite skeptisk. Jag har ju genom att gå över till light läsk tappat mycket kilo. Tror dock inte att det är helt fel att dra ner på konsumerandet en del, sötningsmedelen är ju säkert inte det nyttigaste.

Anonym sa...

Sötningsmedlen kan säkert rucka på kroppens insulinproduktion och metabolism men hur mycket det påverkar är nog individuellt.

Dricker man inte 2-3L cola light eller lightsaft per dag tror jag påverkan är marginell.

Cecilia sa...

Den tjocke konsulenten: Jag har bra blodsockervärde (min pappa är diabetiker så jag lånar hans maskin ibland). Och jag häller inte i mig 2-3 liter om dagen. Men ska försöka göra det till en helg dryck för säkerhets skull.

Anonym sa...

Zero innehåller ju det kemiska sötningsmedlet Aspartam medan lightcolan innehåller naturliga sucralos - iaf jag får för mig att naturligt är lite bättre.. Man tror ju vad man vill tro :)

Cecilia sa...

Maza: Ja jag vet inte riktigt vad jag tror, om något nog att alla sötningsmedel är lika "dåliga"