tisdag, juni 19, 2007

Helgens inköp!

Var på stan i lördags och hittade denna söta blus på H&M. Såklart så kunde jag ju inte motstå den, den kan ju användas både på jobb och ute en kväll på krogen i sommar. Jag har länge letat efter en snygg sidenblus, och denna är inte riktigt i siden men nästan. Jag är mycket nöjd med detta inköp. Behövde även nya BH:ar, så det blev mycket provande. Det vissade sig att jag har gått från storlek 85 till 75 i omkretsen och det är ju kul. Men detta innebar att jag även hade gått från kupa D till kupa E (eller DD), och detta är inte kul... Det är ju så svårt att hitta bra och snygga BH:ar i så stor storlek. Men jag hittade i alla fall en snygg vitt och en snygg svart!

11 kommentarer:

Linda K sa...

vem kan motstå en röd blus? finfin! :D

Frida sa...

verkligen inte kul att ha megaboobs. Mina amningsbhar fick inhandlas i storlek 70H! Trodde inte att man kunde ha så stora rattar på "naturlig" väg.

Lucas and Katarina sa...

Fin blus! Och surprise surprise, då har vi numer samma BH-storlek. Bebisar kommer med flera överraskningar, haha.

Anonym sa...

Kupor ökar i storlek när omkretsen minskar. Dvs att en 75 d har samma kupa som en 85 c om modellen är den samma.
Ett bra spartips när man går ner i vikt är att sy in sina gamla för stora men i övrigt funktionsduglia bh:ar i sidorna. Det blir bäst om man tar och lägger en söm under armarna och en vid knäppningen. Kan göras för hand och kräver inga större sykunskaper. Och man kan lägga slantarna på alla andra plagg som behöver införskaffas när allt annat blivit för stort.

Tack för en underbar och peppande blogg!

Anonym sa...

Supernygg!

Anonym sa...

Jag älskar verkligen färgen =)

Jobbigt med bysten och kläder =)

Ha en bra midsommar

Cecilia sa...

Linda K: Ja inte jag. :)

Frida: Jag med 70H så ligger jag ju i lä.

Ninni: Jaha, men jag har ju inte fått några bebisar. Kommer få samma storlek som Frida då...

Lena T: Tack för tipset, fungerar det även med bygel BH:ar? Jag ska försöka, BH:ar är ju inte det roligaste att inhandla. Kul att du gillar min blogg. :)

Therese: Javisst är den färgglad och fin! Ha en bra midsommar du också!

Laila och Johan sa...

Du kommer att vara grymt snygg i den!!!

Cecilia sa...

Loppanlej: Tack! Känner mig rätt fin i den. ;)

Anonym sa...

Funkar utmärkt på bygelbh.

Cecilia sa...

Lena T: Va bra, då ska jag testa det!