onsdag, januari 24, 2007

Mer böcker...

Har precis beställt fler böcker, okej två av tre var pocket men ändå... Jag undrar var min pengar tar vägen, men det är ju egentligen inte så konstigt. Vad är det ordspråket säger:

" Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som gör en rik"

Det är därför jag aldrig kommer att bli rik!

Update: Kom på ett passande (för mig) ordspråk, okej kylskåp ordspråk:

"Den som säger att man inte kan köpa lycka, vet bara inte var man ska handla."

(Innan påhoppen kommer så såklart kan man inte köpa kärlek och vänskap, men nog blir man lycklig av ett bra inköp eller en underbar shoppingrunda!!!)

8 kommentarer:

Jessica sa...

Var farligt att gå in och kika här idag. Blev ju ännu mer köpsugen nu! :-D

Tack så mycket! Är lite osäker på färgen men men. Hade varit himla snyggt på en mörhårig tjej med bruna ögon... hoppas att det fungerar på motsatsen också :-)

Ha en fin kväll/natt!
Kram!

Anonym sa...

Åh.....vad beställde du för böcker?
*nyfiken*

Och INGEN storpocket va ;))

btw: jag länkar till dig via nyligen.se om det är okej, såg att du pingar din blogg :)

Anonym sa...

Ja, det är faktiskt ett ganska konstigt uttryck måste jag säga. Jag läser deckare av peter robinson just nu, helt ok måste jag säga.

Cecilia sa...

Jessica: Jag är så köpsugen nu, fylls av VILL HA, hemsk materialist jag är. Jag tyckte att du passade jättebra i den färgen!

Mocca: Jag beställde:
Inger Alfvén "Ur kackerlackors levnad", Susanna Alakoski "Svinalängorna" (Gav den jag köpte innan till min mamma) och slutligen Janet Evanovich Plum Lovin' (vet det är hemskt men den är en stor pocket).
Länka på!

Katharina: Får kolla upp peter robinson nu när jag verkligen har börjat gilla deckare. Hoppas du hade det bra igår?!

Cecilia sa...

Förresten Katharina så tror jag nog ändå på ordspråket, om jag inte hade gjort alla dessa "miljoner" små shopping grejerna, så hade jag varit mycket rikare. Dock också mycket olyckligare...

Anonym sa...

Man har ju ingen glädje av pengar som ligger på banken!

Jessica sa...

Håller helt med! Men problemet är väl att man riskerar att bli olycklig när man inser att man köpt onödiga saker ;-)

Tack så mycket! Ska bara se till att använda den nu också :-D

Cecilia sa...

Sara: Nä pengar på banken gör en inte lycklig, inte ens om man sparar till något. Men i så fall blir man ju glad när man köper det. Önskar jag hade lite mer pengar på banke så jag kunde shoppa lite...

Jessica: Jag har en tendens att inte bli ledsen om jag köper onödiga prylar, jag helt enkelt glömmer dem... Och klart att du ska använda klänningen, våren kommer ju snart...