måndag, januari 22, 2007

Hurtig eller besatt? Helt i onödan...

Trotsade snöovädret och gav mig ut i skogen och joggade 5 km, smärtsamt. För det första var det kallt, för det andra så skavde de nya joggingskorna (ajajaja) och för det tredje så bestämde jag mig för att öka tempot och var helt slut med järnsmak i munnen när jag kom i mål. Är det hurtigt att ge sig ut i snöväder eller har jag blivit för besatt av min viktminskning nu vilket jag bestämde mig för att inte bli denna gång?... Ja ja jag var ju nervös inför vägningen nu ikväll, men det var ju helt i onödan. När jag kom till Vikt Väktarna möttes jag av en skylt som sa " Inget möte denna vecka pga snöoväder". Hmmmm jag kunde ut och jogga i skogen men man kan inte hålla ett Vikt Väktaremöte inomhus... Kanske norrlänningarna har rätt när de skrattar åt hur sörlänningar hanterar lite snö...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte påpeka att det måste vara dina år här uppe i norr som gjort att du blivit så härdig- ut och jogga i snön är hurtigt. Fast sen såg jag nästa inlägg- så, så mycket norrlänning har du kanske inte blivit trots allt...

Cecilia sa...

Hahaha någon norrlänning har jag nog inte blivit! Men lite härdad har jag nog blivit, i alla fall jämfört med de andra skåningarna här.

Lucas and Katarina sa...

Hurtigt. Det är hurtigt. Vill man gå ned i vikt måste man hålla igång, oavsett väder. Heder till dig som tog dig ut. Det är mer än vad de flesta andra av oss klarar av. Och ja, hahahahahahahahahaha, vi norrlänningar hånskrattar rått åt snökaos i södra Sverige. Men det är inte folkets fel (fast som folk kan man kanske alltid påverka lokala politiker). Hade södra Sverige samma rigida park av snöplogar, traktorer och människor som var villiga att skotta och röja snö både natt och dag (jodå, längre norrut plogas det nätterna igenom), så skulle kaoset utebli. Håll ut, hurtbulle! Våren är på väg!

Cecilia sa...

Ja jag ska hålla ut, får inte ge upp. Och som du skrev snart kommer våren. Hoppas bara att jag springer in skorna snart för de gjorde mycket ont... Hurtig eller ej så får jag vänta lite tills nästa tur i skogen (en vecka kanske), vädret är hemskt nu... Men det finns ju annan motionsutövande jag kan göra.