fredag, oktober 06, 2006

No opening that matches your background...

Fick precis ett email som sa att jag inte fick det jobb jag sökt i Lund. Fast det inte är det jobb jag verkligen vill ha så hade jag kunnat tänka mig det (det var mitt andrahandsval). Genast blev jag jätteorolig, tänk om jag aldrig får ett bra jobb? Tänk om jag har gått i skolan/Univerisitet/Forskarutbildning i 27 år helt i onödan... Väntar på besked om det jobb jag verkligen vill ha, just nu känns det som jag inte kommer få det...

I emailet stod det även att de håller på att expandera så fast det inte fanns någon tjänst för mig nu så behåller de mitt CV och ansökan, vad betyder detta? Ska jag hoppas att de kommer att höra av sig, eller är det bara något de skriver...

Just nu känner jag mig inte så positiv....

Ska trösta mig genom att gå och se Mads Mikkelsen i "Exit", det kan kanske få mig på lite bättre humör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har absolut inte pluggat i onödan. Drömjobbet har bara inte dykt upp än, men det gör det snart. Bara du fortsätter leta efter det!

Cecilia sa...

Ja hoppas verkligen det, visa dagar känns det värre än andra. Det är ok idag, igår var det värre.