måndag, juni 19, 2006

Tillbaka från Toscana!

Ja då är jag hemma efter en helt underbar Toscana semester. Jag har drömt så länge om denna semestern i det underbara landskapet som jag sett i de mängder av böcker jag har om Toscana. Jag måste säga att det var ännu vackrare än jag hade kunnat ana i min vildaste fanstasi!


Vädert var helt underbart mellan 26 och 34 grader och soligt hela tiden. Det blev inget solande men flera dopp i den fina hotellpoolen blev det. Och jag har fått en hel det färg under alla utflykter.


Det blev en hel del vin! Ett besök på en vingård med middag och vin drickande, efter en rundtur på vingården (se bilden nedan). En annan dag blev det vinprovning med fårost, parmaskinka, salami och mandel skorpor (heter typ cantussini eller något mycket goda!).


Utflykter blev det många, t.ex. till Siena, Pienza och en dag i Florens där Michelangelos David står...


...var även i Pisa och kollade på det lutande tornet


Kan knappt fatta att jag har varit där... Det har varit en helt underbar semester. Tungt att det är en jobb dag imorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bara så där vackert så man bara går och dör? I love. Ser fram emot fler bilder och berättelser!

Cecilia sa...

Ja det är helt underbart där. Du får hela visningen när du kommer hem.