fredag, november 02, 2007

Trevligt sätt att börja en fredagsmorgon!

Detta är vad som stod på mitt skrivbord när jag kom till jobbet imorse, en flaska vin och två champangeglass. Kortet hintade om att de var från en viss beundrare (inte Stålmannen utan en annan kille på jobbet)... Några få sekunder var jag lite chockad innan jag insåg att det var ett litet skämt från två av mina kollegor. Detta bekräftades ju också när den ena av dem inte visade sig de första två timmarna, och han brukar vara ofta och störa hos mig... När den andre dök upp log jag mot honom och då kunde han inte hålla sig för skratt. Sådan här skämt uppskattas och uppmuntras, jag blev ju glad och har en fin flaska vin med mig hem! ;) Hur ska jag "hämnas"?...

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha - jag älskar såna krig. Du kan ju alltid beställa en tårta i kollegans namn, som det står nåt kul på, tex: Jesus älskar dig

hihi, det vore skoj :)

Cecilia sa...

Hedgehog-Sara: Det var en bra ide. :) Smider planer...

Anonym sa...

Åh gud så kul!
Sånt "krig" vill jag också ha.
Skulle verkligen behöva något sånt nu! Har tiotusen saker jag vill göra idag innan det är dags att sova... men jag hinner nog inte ens hälften. Pust och stön!

Hoppas din kväll blir lugnare.
Kramar!

Cecilia sa...

Filifjonkan: Jo det är kul, men det kräver ju en enormt bra hämnd... Ta det lugnt så du inte blir sjuk!

Kram på dig!

Anonym sa...

Hej vännen!
Det var jättekul igår och jag kunde för en gång skull slappna av lite. Mår jättebra idag och är inte bakis alls... blev aldrig riktigt full igår ens så det känns skönt. Bara lagom full så jag kunde slappna av.

Måste säga att smörgåstårtan var helt underbart god! Speciellt vid tre i natt då vi åt det sista till nattamat. Gott gott gott!

Ska fundera över hur jag ska göra med ming "belöningsburk" nu... straffa mig med tio kr avdrag för allt jag åt och drack, eller räkna det som en ätardag och låta det gå på plus-minus noll?

Hoppas du får en finfin söndag!
Kram!

Cecilia sa...

Filifjonkan: Kul att det var en lyckad lördag utan att du var tvunngen att ha ångest dagen efter!
Kram på dig!