torsdag, juni 07, 2007

Åbergs trädgård!

Har idag vandrat runt på Åbergs trädgård och tittat på blommor, buskar och allt annat man kan ha i trädgården. Det har inhandlats blommor och buskar till den nya rabatten. Där fanns även ett fik, där kryddor och sallader m.m kom från deras egna planteringar. Jag åt en kycklingwrap och de var helt underbart hur fräscht det smakade med färska kryddor och sallad mmmmm. Nu ska det planteras.
Förresten musklerna är lite ömma efter trädgårdsarbetet igår...

Update: Rabatten är färdig! Det är ju en perennrabatt vilket innebär att den inte ser så strålande ut just nu... Senare i sommar så blir den bättre, nästa år kommer den verkligen växt till sig och om två år kommer den vara perfekt. Men jag ville ju se resultatet nu, efter allt slit jag lagt ner... En aning besviken. :|

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också otålig och vill se resultaet NU! Att vara gravid var en pårs, nio månder att vänta på något, jag som knappt kan hålla mig till eftermiddagen på julaftonen med att öppna paketen.. ;)

Imoron är det M.O.T (moment of truth) för mig. Tänk på mig vid halv tio tiden när jag står och skäms på vågen..! :|
Kram!

Cecilia sa...

Yllet: Ska hålla tummarna vid halv tio imorgon!